Category Archives: Penyusuan Susu Ibu

Set Kurus Ibu Menyusu

Set kurus untuk menyusu shaklee terdiri daripada 2 kategori iaitu khas untuk yang tidak suka jenis minuman dan khas untuk yang OK dengan minuman.   Set Kurus Ibu Menyusu Khas Untuk Yang Tidak Suka Jenis Minuman Terdiri daripada 3 produk iaitu Vita-Lea, Alfalfa dan Omega Guard. (SET K1_ Premium : BF) Vita-Lea  Multivitamin semulajadi untuk […]

Perbezaan Soya Shaklee (ESP) Dengan Soya Yang Ada Di Pasaran

ESP merupakan produk soya yang terbaik di pasaran. ESP merupakan salah satu produk terlaris di Shaklee, TOP 10 yang menduduki tempat kedua di hati pengguna Shaklee. Antara sebab kenapa ESP Shaklee berbeza dengan soya-soya lain di pasaran :   💯 Keberkesanan ESP terbukti melalui kajian klinikal saintis sedunia ESP merupakan produk soya yang telah menjalani […]

Kisah Pendek Menjadi Sebahagian Dari Keluarga Shaklee

Dulu.. Masa kecil dulu parents sememangnya ada bagi makan vitamin, tapi bila semakin meningkat remaja dan dah pandai sendiri-sendiri, akhirnya pengambilan vitamin tu dah hilang dalam rutin harian. Sepanjang meningkat remaja ke arah dewasa..langsung tak ambik kisah pun kepentingaannya pengambilan vitamin ni. Dipendekkan cerita, momyMez join Shaklee iaitu syarikat nutrisi yang hebat ini bila berniat […]

Cadangan Persiapan Sebelum Kelahiran

Menanti kelahiran cahaya mata semestinya sesuatu perkara yang membuatkan kita teruja. Persediaan mudah yang sering kita lupa untuk persiapan sebelum kelahiran adalah 3 perkara ini, iaitu : CUTI Pastikan kita mengambil cuti awal sebelum tempoh jangkaan bersalin semakin hampir. Terutama bagi yang tinggal jauh di luar daerah atau bandar untuk menelak sebarang kemungkinan masa untuk […]

9 Jenis Makanan Semulajadi Sebagai “Milk Booster” atau Penambah Susu Badan Anda

Assalamualaikum momy-momy sekalian…! Pernah terasa tak susu badan anda tidak mencukupi atau si comel anda selalu menangis seperti kelaparan. Hari ini momyMez nak kongsikan sedikit info bagaimana nak meningkatkan susu badan dengan hanya menambah 9 jenis makanan semulajadi ini dalam diet anda. 1. Lobak Putih Lobak putih dipercayai dapat membantu dalam penghasilan susu badan yang […]

Akibat Mengambil Set Menyusu Shaklee

Ini lah akibat mengambil set menyusu Shaklee!!! “Susu badan bertambah malah parut jerawat hilang, tona kulit sekata, kulit tidak berminyak kadang-kadang keluar rumah pun tidak perlu bermakeup dan yang paling penting suami bertambah sayang..macam anak dara katanya .” Bukan saja sangat membantu untuk penyusuan,tapi juga dapat bonus gojesss mojess..👻 momyMez pun breastfeeding mom.. Sangat suka […]

Set Menyusu Lengkap Shaklee || Untuk Ibu-Ibu Yang Mementingkan Anak

Assalamualaikum WBT dan Salam sejahtera.. momyMez nak kongsikan makanan tambahan serta supplemen yang menjadi pilihan momyMez serta ramai ibu-ibu berkerjaya di luar sana yang berusaha nak memberi bayi mereka susu ibu sepanjang tempoh 2 tahun. Kekurangan susu ibu adalah perkara yang paling merisaukan momyMez, risaukan anak tidak mendapat susu yang mencukupi dan rasa sakit apabila […]

Kebaikan Ibu Menyusu Dan Manfaat Susu Ibu Kepada Bayi

Assalamualaikum dan Salam sejahtera… Secara umum, ramai yang tahu susu ibu adalah yang terbaik untuk anak kita. Disini momyMez nak kongsikan lebih mendalam sikit tentang apa kebaikan kepada ibu yang menyusu dan manfaat susu ibu kepada anak kita. 10 Kebaikan kepada Ibu yang Menyusu Mengurangkan risiko Osteoporosis Boleh mencegah Obesiti dan mengurangkan berat badan Mengurangkan […]

Awas!! Bahaya air masak kepada bayi di bawah 6 bulan

Pasti ada yang tertanya kenapa bahaya air masak ni untuk bayi dibawah 6 bulan kan? Ini adalah sebabnya: 1. Merencatkan Tumbesaran Apabila bayi diberi air masak, bayi akan kekenyangan dengan air masak kerana perut bayi sangat kecil. Akibat kekenyangan tadi, bayi akan kurang berminat untuk menyusu susu ibu. Apabila susu ibu tidak dapat diberikan kepada […]

Penyususan Pertama Untuk Si Comel Anda

Apabila sedang mendukung bayi dengan tenang dan erat, kita akan merasakan kehangatan tubuh dan degupan jantung bayi tersebut. Secara lazimnya, ketika sentuhan kulit ke kulit penyususan pertama akan berlaku secara spontan. Jika anda tidak dapat melakukan seperti itu. Anda boleh melakukan sedikit galakan untuk meransang pengeluaran susu dengan lebih baik seperti berikut. 1. Bertenang Anda […]